HUOM! Tällä sivulla esittelemme parhaat nasta talvirenkaat. Kitkarenkaat.

 

Talvirenkaat nastoilla

Talvirenkaat nastoilla 2024

Etsitkö uusia nastarenkaita talveksi? Hyvä, sitten olet oikealla sivulla! Saat hyvät valmiudet talvirenkaiden ostamiseen lukemalla tällä sivulla olevan tiivistelmän. Tänä vuonna olemme valinneet testivoittajan, sekä premiumvoittajan. 


Tiivistelmän lukemalla voit hyödyntää rengasexperttejen asiantuntemusta, moottorilehtien testituloksia sekä asiakkaiden mielipiteitä. Näin pystyt valitsemaan oikeat nastarenkaat ensiyrittämällä! 

 


Näin teet elämäsi parhaat rengasostokset

Alempana tällä sivulla kerromme kuinka vain 8 minuutin harkinnan jälkeen sinulla on mahdollisuus tehdä elämäsi parhaat rengasostokset. Voit ostaa parhaat talvirenkaat ja vielä edullisimpaan hintaan. Lisäksi voit varata renkaiden vaihdon asuinkaupungissasi. Kaikki tämä ilman että sinun tarvitsee nousta ylös tai edes soittaa puhelua. 


Tulet säästämään niin aikaa kuin rahaa meidän '3 helpolla askeleella'. Mutta anna kun aloitamme alusta...


Nastoilla vai ilman talvella?

 Kesäkuussa 2024 voimaan tulleen lain mukaan talvirenkaita on käytettävä marras–maaliskuussa, jos sää tai keli sitä edellyttää.


Lakisääteinen minimiurasyvyys on talvirenkaissa 3 mm. 

 

Nastattomat talvirenkaat eivät ole yltäneet samoihin hyviin testituloksiin kuin nastarenkaat. Ero on selvin jäisellä tiellä ajettaessa. VTTn tekemän tutkimuksen mukaan kitkarenkailla ajetut onnettomuudet olisivat vähentyneet jopa 83 prosenttia, jos käytössä olisi ollut nastarenkaat. Rengastekniikka kuitenkin kehittyy, ja nykyään kitkarenkaat toimivat jäällä paremmin kuin esimerkiksi 10 vuotta sitten. 


VTTn tekemän tutkimuksen mukaan 88 prosenttia suomalaisista ajaa nastarenkailla. Määrissä on kuitenkin eroja maanosien välillä. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Lapissa nastarenkaiden määrä oli lähes 99 prosenttia, kun Uudellamaalla sama määrä oli vain 82 prosenttia. 

 

EU:n rengasmerkinnät - näin luet merkintöjä

Eu:n rengasmerkinnät tulivat pakolliseksi vuonna 2012. Merkintöjen tarkoituksena on helpottaa renkaiden vertailua. Merkit saattavat näyttävät tutuilta, sillä niiden ulkonäkö muistuttaa paljon jääkaapeissa ja muissa kodinkoneissa käytettäviä merkintöjä. 


2012 EU


Merkit kertovat renkaiden polttoainetaloudellisuudesta, märkäpidosta ja melutasosta. EU-rengasmerkinnät ovat pakolliset henkilö- ja pakettiautojen kesä- ja talvirenkaissa nastarenkaita ja muutamia muita poikkeuksia lukuun ottamatta. 


Rengasmerkinnät antavat tietoa kolmesta eri ominaisuudesta, jotka rakentavat pohjan renkaan suorituskyvylle: polttoainetaloudellisuus, märkäpito sekä melutaso. Nämä ominaisuudet eivät kuitenkaan kerro koko totuutta renkaan suorituskyvystä, varsinkaan talviolosuhteissa ajettaessa. 


Tämän takia nasta talvirenkaita ostettaessa merkintöihin ei kannata tuijottaa liian tarkasti. Merkintöjen seuraaminen saattaa olla harhaanjohtavaa ja jopa aiheuttaa vaaroja liikenteessä. Rengas, jolla on hyä pito märällä tiellä ajettaessa, ei välttämättä pärjää lumisella tai jäisellä tiellä. Nastat myös pidentävät jarrutusmatkaa märällä asfaltilla, mistä johtuen nastarenkaiden märkäpito merkinnät saattavat olla harhaanjohtavia. 

 

Jos haluat tietää lisää merkinnöistä ja niiden merkityksestä, löydät lisää tietoa täältä!

 

Varoitus näistä nastarenkaista!

Vielä yksi tärkeä asia! Haluamme sinun tietävän suoraan mitä renkaita sinun kannattaa välttää, jos haluat ostaa hyvät talvirenkaat. Eri rengasmerkit kuten Toyo, Roadstone, Falken, Yokohama och Nankang ovat saaneet lähes jokaisessa testissä huolestuttavia tuloksia. Vältä siis näitä sekä muita halvimpia merkkejä. 

 

Osta sen sijaan parhaat talvirenkaat halvimpaan hintaan. Näin saatat tehdä vuoden tärkeimmän valinnan. Jos ostat renkaasi netistä, ei ostoksen edes tarvitse maksaa maltaita. Netin ansiosta voit löytää renkaat edullisimpaan hintaan, riippumatta missä päin Suomea asut. 


Ja vielä parempaa on, että sinun ei tarvitse sotkea vaatteitasi tai edes koskea renkaisiin ennen kuin ne ovat jo autossasi kiinni. Nykypäivänä renkaiden ostaminen netistä on yhtä helppoa ja vaivatonta kuin rengaskorjaamolle ajaminen ja sieltä renkaiden tilaaminen.  




Testien paras - Nastarengas 2024 

Eli, mikä on vuoden 2024 paras nasta talvirengas? Viime vuosina kilpailu kisattu pääosin merkkien ​Nokian Hakkapeliitta 10 , ​Michelin X-Ice North 4 ja ​Goodyear UltraGrip Arctic 2 välillä. 


Nämä kolme rengasta ovat vuorotellen korkeimmalla korokkeella riippuen testin tekijästä ja käytetyistä kriteereistä. Nämä kaikki ovat erittäin hyviä renkaita, joten jos harkitset uusien renkaiden ostamista, saattaa renkaiden sen hetkinen hinta olla ratkaisevassa osassa päätöstä tehdessä.  


Voittaja 2024




Talven 2024 ensisijainen vaihtoehto on mielestämme Nokian Hakkapeliitta 10. Hakkapeliitta 10 on erittäin hyvä nastarengas, joka on suoriutunut kauttaaltaan hyvin testeissä viime vuosina. Tämä rengas vei voiton sekä Moottori lehden että Tekniikan Maailman tämän vuotisissa nastarengastesteissä. 


Rengas suoriutuu erittäin hyvin lumisissa ja jäisissä olosuhteissa. Uutta renkaassa on sen Double Stud-teknologia, jonka ansiosta renkaiden pito on entistä parempi. Paremman pidon ja näin ollen myös lisääntyneen turvallisuuden lisäksi Double Stud-teknologia myös vähentää melua matkustamossa ja lisää mukavuutta paremman iskunvaimennuksen ansiosta. 


Rengas on testien mukaan voittaja, sen uskomattoman hyvin pidon ansiosta. Tekniikan maailman testissä todetaan, että Nokian Hakkapeliitta 10 "on jääpidoltaan kympin rengas – nimensä mukaisesti".


Koska renkaassa on keskitytty enimmäkseen talvisiin tieolosuhteisiin, on se hieman liukkaampi asfaltilla. Tämä johtuu renkaiden pehmeästä kumista, joka vaikeuttaa ajamista ei-talvisilla tieolosuhteilla. Positiivisilla puolilla on kuitenkin enemmän painoarvoa. 


Alempana tällä sivulla voit lukea rengastestejä, joita moottorilehdet ovat tehneet viime vuosina. Napsauttamalla lehden nimeä saat mahdollisuuden lukea testin yksityiskohtaisesti.


Täältä voit ostaa talvirenkaat parhaaseen hintaan




*205/55-16





Nastarengastesti 2024 - suositeltu nastarengas




Talven 2024 ensisijainen vaihtoehto on mielestämme Michelin X-Ice North 4. X-Ice North 4 on erittäin hyvä nastarengas, joka on suoriutunut kauttaaltaan hyvin testeissä vuosina 2023 ja 2022. Rengas ei ole saanut hyviä tuloksia vain lopputiivistelmissä, vaan myös eri osa-alueilla (kuten jäällä, lumella tai paljaalla tiellä ajettaessa, ympäristöystävällisyydestä sekä melutason alhaisuudesta). 


Rengas on kuitenkin saanut eniten kehuja sen erittäin hyvästä jääpidosta. Ruotsalaisen lehden Aftonbladet mukaan edes pahin mahdollinen jäinen tie ei aiheuta ongelmia renkaalle. Moottori-lehdessä julkaistussa vertailussa rengas oli jääpidossa selkeästi kiljailijoitaan parempi. Rengas sijoittuikin kyseisessä testissä ensimmäiselle sijalle. Rengas ylsi myös ensimmäiselle sijalle kahtena peräkkäisenä vuotena Tekniikan Maailman (TM 17/2018, TM 17/2019) nastarengas testeissä. Kiitosta rengas sai erityisesti ”täyden kympin” jääpidostaan.


Asiantuntijat kehuvatkin ensisijaisesti renkaan ajo-ominaisuuksia, sekä sen pysyvyyttä ja jarrutusominaisuuksia jäällä. Tämä lisäksi rengas on yksi testien hiljaisimmista, mikä on mielittyvää sekä ajajalle että matkustajalle. Rengas on hiljainen ja hienovarainen normaaliajossa, mutta samalla tiedät, että se pärjää tarpeen mukaan hyvin myös lumimyrskyssä tai mustalla jäällä. 


Ruotsalainen lehti Vi Bilägare kuvailee Michelin X-Ice North 4 rengasta, kaikkein vakaimpana renkaana asfaltilla ajettaessa. Tämä on tärkeä ominaisuus, sillä nykyisin talviolosuhteet ovat sellaiset, ettei tie aina ole jään tai lumen peitossa. Vi Bilägare kuvaili rengasta myös näin: "rengas pysähtyi parhaiten kaikkien vaikeiden testimomenttien läpikäynnin jälkeen ja onnistui parhaiten tasapainottamaan hyvät ominaisuudet kaikentyyppisissä alustaissa ja ajo-olosuhteissa".

Michelin X-Ice North 4- nastarenkaassa on peräti 250 nastaa. Renkaan valtavan nastamäärän selitys on Suomessa kehitetty ns. yliajokoe, joka antaa rengasvalmistajille vapaat kädet nastojen määrän lisäämiseen, kunhan tien kuluma alittaa kokeen mukaisen rajan. 


Erinomaiseen pitoon ei kuitenkaan riitä, että nastoja on paljon; yhtä ratkaisevaa on niiden sijoittelu kulutuspinnassa. Michelin on kehittänyt matemaattisen algoritmin, jonka mukaan nastojen lukumäärä ja sijoittelu on märritetty. Lopputuloksena renkaan pito jäällä on erittäin hyvä, samalla kun se on riittävän hellävarainen asfaltille. 


Ostat Michelin renkaat parhaaseen hintaan täältä




*205/55-16




3 helppoa askelta parhaiden nastarenkaiden ostamiseen halvimpaan hintaan. 


1 
Päätä mitkä nastarenkaat haluat lukemalla testivoittajista. Valitsetko testivoittajan ​Nokian Hakkapeliitta 10, vai jotkut muut talvirenkaat? (Jos haluat säästää vielä enemmän rahaa, voit pitää vanhat vanteesi) 

 

2 Selvitä mikä rengaskoko sopii autoosi. Tämän voit tehdä katsomalla koon tämänhetkisistä talvirenkaistasi tai tarkistamalla sen ohjekirjasta. Jos et halua mennä autolle asti tarkistamaan, voit sen sijaan käyttää Renkaatvaihtoon sivua. Kirjoita autosi rekisteritunnus sivulla olevaan ruutuun, niin saat tietää minkä kokoiset renkaat sopivat autoosi.

 

3 Selvitettyäsi rengaskoon sinulla on kaikki mitä tarvitset ostaaksesi uudet talvirenkaasi netistä. ja , ovat kaksi suurinta nettikauppaa, sekä suosittuja asiakkaiden joukossa. Renkaiden tilaaminen on helppoa, sillä renkaat voidaan lähettää läheiselle asennusliikkeelle, missä ne asennetaan paikoilleen.

 

Näin se toimii: Tilaamasi renkaat lähetetään suoraan läheiselle asennusliikkeelle. Voit valita haluamasi asennusliikkeen ollessasi "kassalla". Asennusliike huolehtii renkaiden asennuksesta puolestasi. Ajan ja päivämäärän sovit jälkikäteen asennuspisteen kanssa- kätevää! 


Tämä tarkoittaa sitä, että sinun ei tarvitse asentaa renkaita itse, ellet niin halua. Sinun tarvitsee vain ajaa auto asennusliikkeeseen sovittuun aikaan, ja odottaa kun he vaihtavat renkaasi (tämä kestää yleensä 15-20 minuuttia). Valmista! Lue lisää ja  sivuilta. 


 


Nastarengastesti 2023

  • Vuonna 2023 "Vi Bilägare" -lehti suoritti laajan talvirengastestin, johon sisältyi kahdeksan nastarengasta. Testissä oli mukana myös yksi käytetty premium-luokan rengas vuodelta 2015 (Nokian Hakkapeliitta 8), mikä heijastaa nykyistä korkeaa inflaatiota, jonka vuoksi monet kotitaloudet joutuvat miettimään uusien, parhaiden renkaiden hankkimista tai vanhojen renkaiden käytön jatkamista taloudellisista syistä.

    Vuoden 2023 parhaaksi talvirenkaaksi valittiin Nokian Hakkapeliitta 10, joka sai 84 pistettä. Tämä rengas tarjoaa erinomaisen pidon talvisilla teillä ja jäisissä mutkissa, ja se sopii erityisesti niille, jotka arvostavat parasta mahdollista otetta lumessa ja jäällä sekä nauttivat ajamisesta haastavissa olosuhteissa.

    Toiseksi sijoittui Michelin X-Ice North 4, joka sai 82 pistettä. Se tarjoaa lyhimmän jarrutusmatkan kaikilla alustoilla.

    Käytetty rengas vuodelta 2015, Hakkapeliitta 8, ei yltänyt uusien premium-renkaiden tasolle, mutta oli huomattavasti parempi kuin markkinoilla olevat kiinalaiset budjettirenkaat, joita "Vi Bilägare" varoittaa ostamasta.

 

  • "Aftonbladet" testasi vuonna 2023 yhteensä 23 talvirengasta, mukaan lukien kahdeksan uutta nastarengasta ja yhden käytetyn. Parhaaksi nastarenkaaksi valittiin jälleen Nokian Hakkapeliitta 10, joka sai arvosanaksi 8,1. Renkaan pito jäällä todettiin erinomaiseksi ja ajoominaisuudet mahdollisesti vielä paremmiksi. Se ei petä lumella, mutta sen ominaisuudet kuivalla tiellä ovat keskitasoa.

    Continental IceContact 3 sijoittui toiseksi 7,9 pisteellä. Rengas on helppo ajaa ja vakaa jäällä, vaikka jarrutusote voisi olla parempi. Lumella se on paras testatuista renkaista, mutta sen vierintävastus on korkea.

    Michelin X-Ice North 4 oli kolmannella sijalla saaden 7,7 pistettä, ja Goodyear UltraGrip Arctic 2 oli aivan sen kannoilla 7,6 pisteellä.

    Yhteenvetona voidaan todeta, että uusi nastarengas tarjoaa parhaan pidon talviteillä, kun taas kulunut käytetty rengas (Nokia Hakka 8, vuoden 2016 testivoittaja) ei pärjää yhtä hyvin - sen suorituskyky on verrattavissa hyvään kitkarenkaaseen, mutta huonompi kuin monissa uusissa kitkarenkaissa.

 

  • "Teknikens Värld" testasi vuonna 2023/2024 seitsemän erilaista nastarengasta. Renkaat, jotka eivät pärjänneet testeissä, saivat miinuspisteitä. Parhaaksi nastarenkaaksi valittiin Goodyear UltraGrip Ice Arctic 2, ja seuraaville sijoille ylsivät Bridgestone Blizzak Spike 3 ja Nokian Hakkapeliitta 10.

 

Nastarengastesti 2022

  • Aftonbladet testasi vuoden 2022 parhaat ja huonoimmat talvirenkaat koossa 205/55 16. Yhteensä testattiin 20 rengasta.

    Parhaaksi renkaaksi, 8,6/10 pisteen kanssa, valittiin myös tämän vuoden testissä Nokian Hakkapeliitta 10. Tässä renkaassa on yhteensä 220 nastaa, jotka varmistavat pidon tiellä talviolosuhteissa. Aftonbladetin mukaan renkaan positiivisia puolia ovat juuri nastat ja niiden ansiosta rengas ohjautuu tarkasti ja tarjoaa hyvän tuntuman sekä jäällä että lumella.

    Kumin, kuvioiden ja nastojen yhdistelmän mainitaan myös olevan suurin positiivinen ominaisuus. Kielteisenä palautteena mainitaan muun muassa se, että rengas on hieman liian pehmeä asfaltilla.

    Toiselle sijalle sijoittui Hankook I*Pike RS2, joka sai 8,4 pistettä, ja sen jälkeen tuli Continental Ice Contact 3 8,3 pisteen kanssa yhdessä Michelin X-Ice North 4:n ja Goodyear Ultra Grip Arctic 2:n kanssa.

 

  • Teknikens Värld nimesi vuoden 2022 testissään kolme eri voittajaa parhaan talvirenkaan testissä kategorioissa paras nastarengas, paras pohjoismainen kitkarengas sekä paras keskieurooppalainen kitkarengas.

    Parhaan nastarenkaan kategoriassa vuoden 2022 voittajaksi valittiin Michelin X-Ice North 4 kommentilla ”paras kaikista jäällä, erittäin hyvä lumella ja kokonaisuudessaan hyvä rengas”. Toiselle sijalle tuli Goodyear UltraGrip Ice Arctic 2, jonka jälkeen seurasi Pirelli Ice Zero 2.

 

  • Vi Bilägare testasi kahdeksan rengasta vuoden 2022 nastarengastestissään. Parhaiksi renkaiksi testissä valittiin Michelin X-Ice North 4 ja Nokian Hakkapeliitta 10, jotka molemmat keräsivät 82 pistettä testissä.

    Sen jälkeen tulivat Goodyear UltraGrip Arctic 2, Pirelli Scorpion IceZero 2 ja Continental IceContact 3.


Nastarengastesti 2021


  • Vi Bilägare 2021, NAF Motor Testasi kahdeksan rengasta vuoden 2021 nastarenkaiden testissään. Testin paras Vi Bilägaren mukaan vuonna 2021 on ​Goodyear Ultra Grip Artic 2. Rengas saa yhteensä 87 kokonaispistettä verrattuna toiseksi sijoittuvaan Michelin X-Ice North 4:ään, joka sai 81 kokonaispistettä. Goodyear Ultra Grip Artic 2:sta voittajan tekee pääasiassa sen jääpito ja lyhyet jarrutusmatkat kaikissa tieolosuhteissa.

    Valitettavasti tämän renkaan kaarrepito on hieman huonompi. "Tasaisesti korkea taso kaikilla pinnoilla ajettessa ja luokkansa paras pito jäällä antaa Goodyearille selvän testivoiton", Vi Bilägaren mukaan.   ​Nokian Hakkapelitta 10 sijoittui kokeessa kolmanneksi. Continental IceContact 3 sai 73 kokonaispistettä ja sitä pidetään tämän vuoden pettymyksenä.


  • Aftonbladet 2021 testasi parhaat ja huonoimmat talvirenkaat 2021 mitoissa 205/55 16. Renkaita testattiin yhteensä 16 kappaletta. Testi tehtiin tuttuun tapaan Pohjois-Suomessa ja se kattoi sekä nastattomat että nastarenkaat. Testin paras, pistein 8,8/10, oli Nokian Hakkapelitta 10. Tässä renkaassa on yhteensä 220 nastaa, jotka varmistavat, että pysyt tiellä erittäin talvisissa olosuhteissa.

    Toiseksi tuli Goodyear Ultra Grip Arctic 2 joka sai 8,7 pistettä, ja sen jälkeen Michelin X-Ice North 4 -rengas 8,6 pisteellä. Continental IceContact 3 sai testissä 8,2 pistettä.


  • Teknikens Värld 2021 testasi parhaat nastalliset talvirenkaat, parhaat kitkarenkaat ja parhaat Keski-Euroopan talvirenkaat. Parhaan nastarenkaa. tittelin sai Pirelli Ice Zero 2, joka osoitti erinomaisia jarrutusominaisuuksia sekä jäällä että lumella, mutta hieman huonommin normaalilla tienpinnalla.

    Toiseksi sijoittui Nokian Hakkapelitta 10, joka on ollut erittäin suosittu tämän vuoden talvirengastesteissä. Tämä rengas osoitti parhaat ajo-ominaisuudet lumi- ja jääolosuhteissa. Se suoriutui niin hyvin, että se kruunattiin vuoden jäämestariksi. Se, mikä vetää Nokian alas toiselle sijalle Teknikens Världin mukaan, on sen hieman huonompi ajomukavuus.

    Kolmannelle sijalle nousi Michelin X-Ice North 4, joka sai erittäin hyvät arvosanat ajo-ominaisuuksistaan talvisissa tieolosuhteissa. Tämä rengas sai kiitosta myös alhaisesta tilavuudestaan ja hyvästä mukavuudestaan. Syy, miksi tämä rengas ei voittanut Nokian rengasta, johtuu sen huonommasta suorituskyvystä märillä teillä ja siitä, että se rullaa raskaasti.  


Nastarengastesti 2020

  • Aftonbladet / Dagbladet valitsi Michelin X-Ice North 4 ja Continental IceContact 3  vuoden 2020 parhaiksi nastarenkaiksi. ​Michelin X-Ice North 4 rengasta kuivaillaan ylivoimaisesti parhaaksi renkaaksi. Varsinkin renkaan jäällä ajo-ominaisuudet saavat kehuja. IceContact 3 taas suoriutuu kuivalla maalla hieman Michelinin rengasta paremmin.


  • Vi Bilägare NAF Motor: Syyskuussa 2020 tehdyssä testissä oli mukana 8 rengasta. Tällä kerralla voittajaksi nousi Michelin X-Ice North 4, kun taas aikaisempi testivoittaja Continental IceContact 3, joutui tyytymään toiseen sijaan. Michelinin rengas on raadin mukaan vakaa ja omaa hyvän suorituskyvyn kuivalla asvaltilla ajettaessa. Rengas antaa myös "terävimmän hallinnan tunteen" ja sillä on alin kulutus. Renkaan heikkouksina mainitaan sen suorituskyky märällä pinnalla ajettaessa. 


  • Teknikens värld: Valitsee Michelin X-Ice North 4 parhaaksi nastarenkaaksi. Heidän mukaansa renkaalla on hyvä pito niin jäällä kuin lumella. He kirjoittavat myös, että renkaalla on yhtä hyvä pito lumella, kuin testin kokonais-voittajalla Goodyear Ultragrip Ice 2 kitkarenkaalla.


Nastarengastesti 2019

  • Moottori: lehti testasi 8 nastarengasta. Testin voittajaksi selviytyi Michelin X-Ice North 4 9,0 pisteellä. Renkaalla oli testin paras jääpito sekä erinomainen pito myös lumella, Toiselle sijalle sijoittui Continental Conti Ice Contact 3, joka sai 8,9 pistettä. Rengas sai kehuja sen einomaisesta sivuttaispidosta lumella ja jäällä. Kolmannelle sijalle ylsi Nokian Hakkapeliitta 9, joka sai samat pisteet 8,9.


  • >testasi yhteensä 22 rengasta, joista 12 oli nastarenkaita. Testin voittajaksi ylsi Michelin X-Ice North 4, 8,6 pisteellä. Rengasta kuvailtiin täyden kympin renkaaksi jäällä, sekä rauhalliseksi ajettavaksi lumella. Toisen sijan testissä sai Continental Conti Ice Contact 3. Rengas sai 8,5 pistettä ja kehuja lyhyistä jarrutusmatkoista jäällä. Kolmannen sijan testissä jakoivat Nokian Hakkapeliitta 9 ja Hankook Winter I*Pike RS2, 8,4 pisteellä.
     
  • lehti  testasi 7 eri valmistajan nastarenkaat. Testissä ensimmäiselle sijalle sijoittui meidänkin testivoittajamme Continental IceContact 3 FlexStud. Rengas sai täydet pisteet sekä jää, että lumi kokeista. 


  • Vi BilägareMotor: Ruotsalainen lehti testasi 7 nastarengasta ja yhen nastattoman "jokeri" renkaan. Testin voittajaksi selviytyi uutuus rengas ja meidänkin testivoittajamme Continental IceContact 3 FlexStud. Rengas selviytyi erittäin hyvin talviolosuhteissa ja hieman huonommin asfaltilla, mutta onnistui kuitenkin saamaan kasaan 88 pistettä. Vi Bilägare kirjoittaa testissä, että "Continental on nostanut talvipidon uudelle tasolle". Kehuja rengas sai myös kuminastoista johtuvasta vähäisestä melun määrästä. Toiselle sijalle sijoittui meidän toinen testivoittajamme Michelin X-Ice North 4.


  • AftonbladetRuotsalainen lehti testasi yhteensä 22 talvirengasta (12 nastarengasta ja 10 nastatonta). Testi suoritettiin Suomen Lapissa. Nastarengastestin voittajaksi selvityi Michelin X-Ice North 4, 8,6 pisteellä. Toisen sijan sai Hankook Winter I*Pike RS2 ja kolmannen Nokian Hakkapeliitta 9. Nastattomien renkaiden testin voitti Continental ContiVikingContact 7.

  • Teknikens VärldRuotsalainen lehti testasi 18 talvirengasta. Tässä testissä voittajaksi selviytyi uusi Continental IceContact 3. Toiselle sijalle sijoittui Goodyear Ultragrip Ice Arctic ja kolmannelle sijalle Gislaved NordFrost 200.

Nastarengastesti 2018

  • Tekniikan Maailma: lehti testasi yhteensä 22 rengasta, joista 12 oli nastarenkaita. Voittajaksi selviytyi Michelin X-Ice North 4. Rengas sai 8,7 pistettä ja kehuja sen erinoimaisesta jääpidosta. Toiselle sijalle ylsi Continental IceContact 2, joka on edeltäjä testivoittajallemme ja kolmannelle sijalle ylsi  Hankook Winter I*Pike RS2


  • Moottori: lehti testasi 8 rengasta. Testin paras oli Continental Ice Contact 2. Toiselle ja kolmannelle sijalle sijoittuivat Michelin X-Ice North 4 ja Nokian Hakkapeliitta 9. Testissä ei tullut ilmi kumpi renkaista oli raadin mielestä parempi. Continental Ice Contact 2 ja Nokian Hakkapeliitta 9 suoriutuivat tasaisesti kaikissa eri olosuhteissa, kun taas Michelin X-Ice North 4 oli erinomainen jäällä, mutta renkaassa oli muita renkaita huonompi sivuttaispito. 


  • : lehden testin voittajaksi selviytyi Nokian Hakkapeliitta 9, 9,1 pisteellä. Toiselle sijalle ylsi Continental Ice Contact 2, 9 pisteellä ja kolmannelle sijalle Goodyear Ultra Grip Ice Arctic, 8,8 pisteellä.


  • Teknikens VärldRuotsalainen lehti testasi 9 nastarengasta. Vuoden 2018 voittajaksi nousi Continental IceContact 2. Rengas sai 115 pistettä. Saman pistemäärän sai myös Michelin X-Ice North 4. Ero renkaiden välillä oli marginaalinen.

  • Vi Bilägare: Ruotsalainen lehti testasi 7 nastarengasta koossa 205/55 R16. Testin voitti Continental IceContact 2, joka sai 86 pistettä. Toiselle sijalle ylsi Nokian Hakkapeliitta 9, 83 pisteellä. Continental IceContact2 voitti testin, koska se pärjäsi Nokian rengasta paremmin sekä märällä, että kuivalla asfaltilla.

  • Test WorldUusintapainos NAF (Norge) / Motor (Norge): Paras nastarengas vuona 2018 Test Worldin testin tulosten mukaan oli Nokian Hakkapeliitta 9. Rengas sai 95,9 pistettä ja korkeat pisteet joka osa-alueella. Renkaan ainoa huono puoli oli sen melutaso. Toiseksi paras rengas testin mukaan oli Michelin X-Ice North 4 yhteispistein 95,7


  • Aftonbladet: Myös ruotsalainen lehti on suorittanut rengastestinsä Test Worldin avustamana, mutta päätynyt eri lopputulokseen. Lehti palkitsi Michelin X-Ice North 4 renkaan ykkösijalla ja 8,7 pisteellä. Lehden arvion mukaan Michelin uusi rengas oli "paras nastarengas jonka koskaan olemme ajaneet jäällä. Erittäin helppo ajettava myös erityisen liukkaalla säällä". Toiselle sijalle sijoittui Continental IceContact 2 8,5 pisteellä. Kolmannen sijan jakoi Nokian Hakkapeliitta 9 och Hankook Winter I*Pike RS2, jotka molemmat saivat 8,4 pistettä.

Nastarengastesti 2017

  • Vi Bilägare: Ruotsalais lehden mukaan vuoden 2017 paras nasta talvirengas oli Nokian Hakkapeliitta 9. Rengas sijoittui ensimmäiselle sijalle lehden testattua 7 nastarengasta, 12 kierrosta ja neljässä eri olosuhteessa. Hakkapeliitta 9 voitti testin 88 pisteellä ja lehden mukaan rengas selviytyy edeltäjäänsä Hakkapeliitta 8 paremmin kuivalla tiellä. Jarrutusmatka asfaltilla on estien paras ja polttoainekulutus matala. Toiselle sijalle testissä sijoittui Goodyear UltraGrip Ice Arctic, joka sai 76 pistettä.

  • Tekniikan Maailma: Lehden mukaan paras nastarengas oli Continental IceContact 2. Tekniikan maailma arvioi voittajaa näin: "Continentalin jääpito on erinomainen. Rengas on myös erittäin helppo ajettava ja ohjautuu loogisesti ääritilanteissa jäisillä teillä. Continentalin ajettavuus on rauhallista myös lumisilla tienpinnoilla ja rengas ohjautuu varmasti kaikissa tilenteissa. Myös jarrutuspito on lumella hieno” Ainoana vertailussa viisi tähteä saaneen IceContact 2:n jälkeen parhaat arvosanat vertailussa keräsivät Hankook Winter I*Pike RS+ sekä Nokian Hakkapeliitta 9. 

  • Teknikens Värld: Ruotsalaisen Tekniikan maailman mukaan paras nastarengas vuonna 2017 oli Continental IceContact 2, joka sai 116 pistettä rengastestissä. Toiselle sijalle sijouttui Goodyear UltraGrip Ice Arctic, joka ylsi 111 pisteeseen.
    Huomioitavaa on, että Nokian Hakkapeliitta 9 ei ollut testissä mukana, sillä se ei ollut saatavissa juuri lehden testin aikaan.


  • Auto Motor & Sport: Testissä testattiin 8 nastarengasta ja voittajaksi nousi Nokian Hakkapeliitta 9. Rengas sai testissä jopa 9,8 pistettä. Lehden mukaan rengas on helppo ajettava jäällä ja lumella, ja tämän vuoksi se sai korkeat pisteet joka osa-alueella. Toiselle sijalle sijoittui Continental IceContact 2, joka sai 9,2 pistettä.

 

Nastarengastesti 2016

  • Teknikens Värld: Paras nastarengass vuonna 2016 ruotsalaisen lehfden mukaan oli Pirelli Winter Ice Zero, joka sai 115 pistettä. Toiseksi sijoittui Continental ContiIceContact 2, 113 pisteellä. Vuosi 2016 oli erikoinen, sillä ensimmäistä kertaa lehden historiassa, Pirellin rengas voitti talvirengastestin.  


  • Auto Motor & Sport: Nastarengastestissä, jossa testattiin koon 205/55-16 renkaita, voittajaksi nousi Nokian Hakkapeliitta 8. Rengas sai 9,6/10 pistettä. Lehden mukaan rengas oli turvallinen ja varma ajettava talviolosuhteissa ja samalla myös vaikuttava kuivalla asfaltilla. Toiselle sijalle ylsi Continental IceContact 2, joka sai 9,3 pistettä.

  • Tekniikan Maailma: Tutut merkit pärjäsivät parhaiten Tekniikan Maailman talvirengasvertailussa, johon oli vuonna 2016 valittu mukaan kymmenen nastarengasta ja 11 kitkarengasta. Nastojen puolella Continental IceContact 2 ja Nokian Hakkapeliitta 8 jakoivat testivoiton. Molemmat saivat 8,6 pistettä. 


  • Vi Bilägare: Ruostalaislehti testasi 8 eri nastarengasta. Testin parhaaksi nimitettiin Nokian Hakkapeliitta 8. Rengas oli paras jäällä ajettaessa.

 

Nastarengastesti 2015

  • Vi Bilägare: Ruotsalainen lehti suoritti nastarengastestin vuonna 2015. Voittajaksi päätyi Nokian Hakkapeliitta 8, joka sai 91 pistettä. Jaetulle toiselle sijalle päätyivät Continental ContiIceContact 2 ja Pirelli Winter Ice Zero, jotka molemmat saivat 78 pistettä. .

  • Tekniikan Maailma: Lehden tekemän testin voittajaksi selviytyi Nokian Hakkapeliitta 8, 8,8 pisteellä. Toisen sijan testissä jakoivat Continental ContiIceContact 2 ja Hankook Winter i*pike RS, jotka molemmat saivat 8,6 pistettä.

  • Teknikens Värld: Ruotsalaisen tekniikan maailman lehden testissä voittajaksi valittiin Continental IceContact 2, joka sai 119 pistettä. Toiselle sijalle valittiin Pirelli Ice Zero, 116 pisteellä. Nokian Hakkapeliitta 8 sai 115 pistettä tässä testissä.

  • Auto Motor & Sport: Nastarengastestissä voittajaksi nousi Nokian Hakkapeliitta 8. Rengas sai yhteensä 9,3 pistettä. Toiselle sijalle sijoittunut Michelin X-Ice North 3, sai jopa pisteen vähemmän kuin voittaja.

 



Vinkkejä matkalle

On muutama asia, jotka sinun on tärkeä pitää mielessäsi ostettuasi uudet nastarenkaat. Nastarenkaat voivat hyvin, jos niillä ajetaan muutama kymmenen kilometriä kuivalla tiellä ennen talven tuloa. Samoin aivan uusilla nastarenkailla ajettaessa on tärkeää, että ensimmäiset 1000 kilometriä ajetaan varovasti, jotta renkaiden nastat ehtivät "asettua" kunnolla. 


Jos olet kiinnostunut lainaamaan rahaa matalalla korolla, voit tutustua vakuudeton laina testiimme. 

 

Älä pihistele osteassasi talvirenkaita! Ostat itsellesi henkivakuutuksen, joka auttaa sinua liukkailla teillä!

Älä pihistele osteassasi talvirenkaita! Ostat itsellesi henkivakuutuksen, joka auttaa sinua liukkailla teillä! 


Philip Andrén

Testivoittaja: Nastallinen talvirengas

Täällä Testienparas-sivustolla Philip syventyy talouden ja teknologian alueisiin - muun muassa ääneen ja kuvaan liittyen. Lähetä Philipille mielellään kysymys, jos mietit taloudellisia tuotteita, nopeita tietokoneita, hyviä kuulokkeita tai älykkäitä kodinkoneita.

 

Philip on koulutukseltaan kansainvälisen liiketoiminnan alalta Stockholms Universitetista sekä yritysrahoituksesta ja sijoituspankkitoiminnasta Politecnico di Milano -yliopistosta Milanossa, Italiassa.

 

Vapaa-ajallaan Philip viihtyy parhaiten ystävien seurassa ja kuuntelee musiikkia.

 

Jos haluat ottaa yhteyttä minuun, voit lähettää sähköpostia osoitteeseen [email protected]


Päivitetty